Dočekajte promjene spremni, pripremite se za posao budućnosti!

Jeste se zapitali, je li posao koji radite, zaista vaš posao budućnosti? 

Sve više se piše o zanimanjima koja polako izumiru razvojem tehnologije, uglavnom s negativnim prizvukom. Može se iščitati i strah i nevjerica o tome koja zanimanja izumiru, te o novim, vrlo neobičnim, koja su u dolasku do 2020. godine. Važno je pripremiti se za posao budućnosti.

Iskoristimo napredak tehnologije u svoju korist.

Iako će tehnologija prisiliti mnoge ljude na prilagodbu, ona će i pružiti alate kako bi to učinili s lakoćom i pripremili se za posao budućnosti.

Jeste li frustrirani birokracijom kada vadite dokumente, dozvole ili potvrde? Nerijetko vas dočeka onaj famozni FT1P (fali ti jedan papir), dok je taj isti dokument, kao npr. domovnica, nebrojeno puta ranije bio priložen kod osiguravanja druge papirologije. Frustraciji nema kraja.

Zašto nisu birokracija i potrebna nam dokumentacija umreženi?

Počeli smo ići u tom smjeru sa e-građani, ali nastavak i proširenje usluge vjerojatno ne bi opravdalo zadržavanje mnogih radnih mjesta. Opradavate li održavanje skupe i neučinkovite birokracije zbog iluzije zaposlenosti?

Posao budućnosti
Posao budućnosti.

Gdje vidimo rješenje?

Nedvojbeno je da se ljudi trebaju prilagoditi, ne opirati. Povijest nas uči, kroz mnoge primjere, da se promjene teško mogu zaustaviti.

Što nam je donjela uberizacija?

"Uberizacija" je postao pojam ili čak riječ u rječniku.

Izraz je izveden iz naziva tvrtke "Uber". Uber je razvio mobilnu aplikaciju koja korisnicima omogućuje da podnesu zahtjev za putovanje koji se zatim preusmjerava na vozače Ubera koji koriste vlastite automobile. Pojam se odnosi na korištenje računalnih platformi, kao što su mobilne aplikacije, kako bi se olakšale međusobne transakcije između klijenata i pružatelja usluga.

U svakodnevnoj upotrebi je i termin Uberizacija radnog mjesta.

Ako uzmemo za primjer New York, gdje su Uber i Lyft vozači nadmašili Yellow cab u omjeru 4:1, a aplikacija je prisutna manje od jednog desetljeća. Što je još zanimljivije, u desetljeću koje nam dolazi, možda će svi ti automobili sami voziti. To je primjer nove tehnologije. Unutar dva desetljeća dva tehnološka booma. Dijete koje se rodilo 2010. će o tome svjedočiti prije svoje punoljetnosti.

Kako je uberizacija utjecala na nas?

  • Daleko bolje korisničko iskustvo: zatražite vožnju, dobijete procjenu vremena i cijene i budete obaviješteni kada vaš automobil stigne. Do nedavno ste morali stajati na vjetru i kiši i čekati.
  • Na pimjeru Yellow cab-a, oni vozači koji su rano uvidjeli kamo tehnologija ide i bili early adopters, uskočili su u promjene na vrijeme. To vrijedi naglasiti, jer je brza promjena nova normala, a ako vam je draže lažan pojam stabilnosti u odnosu na napredak, bit ćete više u borbi od onih koji se žele prilagoditi.
  • Airbnb je isti princip uberizacije. Imate li vi ili vaši prijatelji sobu, stan ili kuću koju iznajmljujete, a do nedavno ste u njoj živjeli? Globalna aplikacija izrađena u Swiftu vam je u tome pomogla, da djelujete globalno i uberizirate svoju zaradu.
  • Ako uzmemo primjer grada Zagreba, Uber je utjecao na tehnološki napredak ostalih pružatelja taxi usluga. Prilagodili su se. Neki ranije, a neki kasnije. Pogađate li tko je imao veću prednost? Tko je ranije uskočio u svoj posao budućnosti?

Posao budućnosti
Posao budućnosti.  Budite novi primjer uberizacije.

Industrije koje će se razviti sa napretkom tehnologije.

  1. Razvoj softvera i aplikacija
Posao budućnosti. "Ljudi ne žele kupiti 6 mm bušilicu. Oni žele 6 mm rupu".

Svaka tvrtka postaje softverska tvrtka na ovaj ili onaj način. Iz toga proizlazi da će u narednih nekoliko godina razvoj softvera i aplikacija postati tražena vještina. I dok tehnologija može vrlo dobro zamijeniti sadašnje zadatke ljudi, još uvijek nam je potrebna ljudska kreativnost u stvaranju rješenja.

Donosimo jedan primjer iz inženjerske industrije. Potreban alat u svakoj kući je bušilica. Svi nekada trebamo napraviti rupu u zidu, bilo da objesimo sliku, bilo da poželimo dodati jednu policu u kuhinji. Što zapravo trebamo? Rezultat ili sredstvo? Bušilicu ili rupu u zidu?

Vjerojatno ovisi o tome koga pitamo. Muškarci će navijati za posjedovanje bušilice, što veće to bolje. Od malena su počeli kao mali majstori sa plastičnim alatom, a sada bi se trebali pohvaliti onim što su proizveli i setom alata koji posjeduju u garaži.

Ženski dio ekipe (čast iznimkama) samo želi rezultat, odnosno rješenje problema. Konačno imati tu sliku djeteta na zidu. Lijepe uspomene.

Gdje vodi ova priča?

Proizvođači bušilica su zaključili da osim prodaje bušilica mogu ponuditi tržištu prodaju krajnjeg rezultata, a to je rupa. Krajnji rezultat je rješenje problema klijenata. To je ono što čini njihov život boljim. To je ono što zaista plaćaju.

Briljantna izjava profesora marketinga Harvarda Theodore Levitt: "Ljudi ne žele kupiti 6 mm bušilicu. Oni žele 6 mm rupu."

Aplikacije bi trebali razvijati developeri ili korisnici?

Softveri i aplikacije bi se trebali razvijati od strane njihovih korisnika jer najbolje znaju što im i kako treba. Pa ako uzmemo zanimanja s liste onih koji su na odlasku:

  • krojačica razvijati softver ili aplikaciju koja će iskrojiti i sašiti njenu dizajnersku kreaciju
  • poljoprivrednici programirati robote kako bi održavali usjeve na temelju lokalnih uvjeta tla
  • učitelji programirati nastavu na temelju događanja i tijeka nastave ranijeg dana
  • kuhari programirati aparate za pripremu jela i doziranje sastojaka.
  1. Obnovljivi izvori energije

Popularnost sunčeve energije, vjetra i vode dramatično će se povećavati tijekom slijedećih nekoliko desetljeća, a potencijal tržišta rada koje će izrasti iz ove inicijative je ogromno.

  1. Pametni gradovi

Razvoj "pametnih gradova" bit će sve ubrzaniji i sveobuhvatniji, potaknut "Big data" i internetskim sadržajima. I dok gradovi postaju pametniji, broj poslova u tehnologiji će rasti, zajedno s bezbrojnim hibridnim pozicijama koje koriste vještine u više kategorija radnih mjesta. Tehnologija će biti okosnica modernizacije naših urbanih središta kako bi se poboljšalo sve od masovnog transporta i javne sigurnosti do naše vodoopskrbe i potrošnje energije. 

Posao budućnosti. Pametni gradovi.

S razvojem raznih platformi, softvera i aplikacija, vidjet ćemo novu generaciju pojedinaca i tvrtki koji grade male, ali profitabilne aplikacije za lokalnu zajednicu.  #everyonecancode

Pripremimo mlade generacije za posao budućnosti.

U svijetlu nadolazećih promjena, dužnost nam je početi pripremati djecu na budućnost koja dolazi. Ona ista djeca iz 2010. godine koja će svjedočiti tehnološkom boomu, neka budu dio njega. Pomognimo im da već sada izrastu s potrebnim vještinama. Programiranje, kreativnost, mašta, pisanje, crtanje, skiciranje, strpljvost. Neka znaju ispričati priču i na taj način izraziti svoju kreativnost. Iste te priče pomoći će im u stvaranju sadržaja koji je tražen i ekonomski isplativ.

Posao budućnosti. Pripremimo djecu kroz razijanje vještina. Programiranje, kreativnost, mašta, pisanje, crtanje, skiciranje, strpljvost.

Jeste li ostavili strah i nesigrunost i osvijestili svoje ideje za razvoj?

Nađite svoju nišu, razmislite o idejama koje ste oduvijek imali, ali niste ih imali hrabrsoti ili vremena realizirati. Sad je pravo vrijeme za ostvarivanje snova. Tehnologija vam u tome pomaže. Budite novi primjer uberizacije ili jednostavnog rješenja nekog korisničkog problema. Najvažnije je da se što prije prilagodite. Napravite to. Bezbroj je mogućnosti. Pustite i vi mašti na volju i nađite vaš posao budućnosti.

Objavio:
iTrainer Admin
Web Admin